dinsdag 23 april 2013

een Affo!!




Zondagmorgen, na de wandeling in Harlingen, zat ik te breien aan de laatste rand van de omslagdoek. Een half uur had ik nodig voor één toer. Toch maar eens tellen.. hoeveel steken staan er eigenlijk op de pen? 

690.

Oeps.. en ik begon met het opzetten van 7 steken!

Intussen is de omslagdoek echt af. Al die tijd heeft het breiwerk opgepropt gezeten. Ik had geen idee, hoe hij er uit zou zien. Is het niet een plaatje? Heerlijk warm en erg ruim. De laatste toer aan de mohairrand is afkanten met het dikkere garen. Nu zie ik ook waarom: de rand krult niet om, maar hangt erg mooi.




Hier zie je nog een keer de afwisseling tussen het breien met beide garens en de stukken er tussen, waar je alleen met het verloopgaren breit. Je ziet ook nog net een stukje van de onderrand in Kid Silk.



5 opmerkingen:

Wilma zei

Hoi Irene,

Hij is heel mooi geworden, en ik denk dat je hem met veel plezier zal dragen! Ik heb hem ook gebreid en draag hem veel, heerlijk licht en warm!

gr. Wilma

Ankie zei

erg mooi, om niet te zeggen geweldig, groet ankie

Pien zei

erg mooi geworden

Willy zei

Best spannend!
Hij is prachtig geworden.

Anny zei

Ja, dat is echt spannend.. ik herinner het me nog van de grote pinwheelsjaal. Het resultaat mag er zijn hoor.