vrijdag 5 april 2013

Boekentip - Het vlindereiland


Diana, een jonge Duitse advocate komt naar Engeland omdat haar lievelingstante op sterven ligt. Voor ze overlijdt vraagt deze haar een oud familiegeheim te ontsluieren. Diana krijgt hiervoor steeds meer aanwijzingen toegespeeld. Het verhaal speelt zich verder deels in Engeland en deels op Sri Lanka (het oude Ceylon) af. In 1887 gaat Henry Tremayne met zijn gezin naar Ceylon om daar de theeplantage van zijn broer, die verongelukt is, over te nemen. Dan volg je de verwikkelingen van vooral de oudste dochter, die verstrekkende gevolgen hebben voor iedereen in haar omgeving. Diana zoekt in archieven en bezoekt de theeplantage om meer te weten te komen.

Het boek leest heerlijk weg, lekker op de bank of in het zonnetje buiten (?). Een echt romantisch boek, wat ik aan veel van de leners kan meegeven. Het is het debuut van Corina Bomann, ik ben benieuwd wat ze nog meer bedenkt!

3 opmerkingen:

Monica zei

Leuke tip, ik ga er even naar op zoek

Anny zei

Lijkt me een heerlijk boek, even onthouden!

Johanna Zweden zei

Dat lijkt me een schitterende roman
Fijne zondag groetjes Joke