woensdag 6 maart 2013

Mutsje breien 3






Ik heb de bol van het mutsje in elkaar - door de laatste  2 steken van elk vierkantje op te nemen en daarna af te kanten krijg je een mooie afwerking. Je hoeft alleen nog de zijkanten van de kleine vlakjes aan elkaar te mazen.  Ik heb er voor gezorgd, dat het bovenop helemaal van het paarse deel van de bol gebreid is, dat vond ik mooier dan ineens een rood of okergeel flapje ertussen.
Nu ben ik bezig de onderrand op te vullen met driehoekjes. Als dat af is, neem je langs de onderrand steeds 16 steken op en breit zo een een stuk van de rand. Dat ga ik morgen eerst nog maar een keertje lezen, want nu zie ik het nog niet helemaal voor me. Je moet ook nog korte stukjes i-koord breien....Alles wordt goed uitgelegd en mijn technische engels is erg vooruit gegaan!

Action Man denkt dat het een bloempot wordt, maar ik neig meer naar een cloche-model. Zoals die beeldige hoedjes uit de jaren 30.

hat

2 opmerkingen:

Willy zei

Het is een prachtige muts geworden. Het blijft vast niet bij één want het is zo'n leuk patroon.

Pien zei

wat is de muts mooi geworden en die kleuren prachtig