donderdag 21 maart 2013

Huswif



Op het blog van Nuttig en Fraai zag ik een bijzonder project: een Huswif maken. 


Het patroon is van Margreet Beemsterboer, op haar site kun je informatie over het project vinden. Omdat ik in mijn mandje allerlei oude werkstukjes bewaar, leek het me erg leuk om zoiets te maken. Ik ga geen oude dingen verknippen, maar de sfeer nabootsen met materialen uit mijn voorraad. Vanavond een beetje zitten puzzelen:


In het midden een stukje linnen met tekst erop geschreven - gekocht op een Quiltexpo jaren terug. Links een geborduurd mouwtje en rechts een stukje damast. Dat blauwe lapje is ook heel mooi en toen viel toevallig dat stukje linnen met het blad erop (bovenaan) uit een bakje. Ook heel mooi, misschien krijg ik het erin...


Hier ziet je het geborduurde mouwtje wat beter. Dat rechthoekige stukje eronder lijkt ook heel bruikbaar.
Dit smaakt naar meer!


3 opmerkingen:

liefdevoortextiel zei

Ben benieuwd wat het gaat worden!

Willy zei

Mooie materialen heb je al klaar liggen.
Veel plezier met maken.

Anny zei

Moest nog een beetje bijlezen. Ik vind de achtergrond van je journal helemaal niet druk. En natuurlijk nog gefeliciteerd met Action Girl. Gaat het weer helemaal goed met haar gezondheid? En... ben heel benieuwd naar je huswif. Gezellig weekend. Anny.