zondag 9 december 2012

Funky landkaarten





Ik heb altijd iets gehad met landkaarten - ik kan me herinneren, dat ik op de lagere school de verschillenden landen bekeek en met mijn vinger de wegen volgde. Hoe ziet het er daar uit, hoe kom je er?

Begin dit jaar maakte ik van een oude atlas een REIZENboek als afscheid van een lieve collega. Dol op reizen, op veel plekken geweest en nog heel wat plannen voor de toekomst.
Terwijl ik op zoek was naar mooie plaatjes en landkaarten, kwam ik het boek "Atlas van de Belevingswereld" tegen. Hierin vond ik de kaart "Bergen van Werk".

Natuurlijk!! Die moet er in - met steden als: Stress Overwerk, Geneuzel, Vergaderingen, het dorpje "Leien Dakje" en "Over de Rooie" en  het vliegveld "Vlucht", is het een schot in open doel.

Er zitten nog meer prachtige kaarten in het boek - wat te denken van de landtong Avontuur, het eiland Geheim (gelegen in de Zee van Mogelijkheden), het schiereiland Herstel (Stormkust, provincie Buiten-Westen, hoofdstad Aandacht). Dat is echt een boek om in te verdwalen!

Op de site in het artikel:  theydrawandtravel, vind je de meeste grappige, kleurrijke en inspirerende bij elkaar.

London: Land of Pints, Pubs and Pounds


In Fatih, Istanbul, Turkey


Dit zijn een paar voorbeelden - je kunt zelf op de site allerlei opties aanvinken. Super!!

Er is ook een versie met prachtige recepten: theydrawandcook:


King Salmon<span class='title_artist'> by Sarah-Anne Fielding</span>

1 opmerking:

Anny zei

Leuk he? Wist je dat er ook een theydrawandcook bestaat... ook zo leuk