woensdag 10 oktober 2012

Boekentip - De Naderende Storm




Dit is er weer eentje... wat een mooi verhaal.
In plaats van het net ingewerkte boek op de tafel met "Nieuwe boeken" te leggen, nam ik het vorige eerst zelf mee naar huis. Je moet tenslotte je klanten kunnen adviseren, toch?

Lucy Cardwell komt in de papieren van haar pas overleden vader zijn zoektocht naar een onbekende oom tegen. Ze gaat naar Cornwall, naar de plek waar haar vader is opgegroeid.  Hier ontmoet ze Beatrice, een oude vrouw met een heel bijzonder verhaal. Het verhaal begint vóór de oorlog en heeft zijn hoogtepunt in de oorlog zelf. Het vertelt over het werk van de SOE-agenten, die naar bezet gebied gestuurd werden om daar sabotagedaden te plegen. In dit verhaal gebeurt dit in Frankrijk, waar de agenten succesvolle acties hebben gepleegd. Deze roman geeft zo'n agente haar gezicht en haar persoonlijke verhaal.

Prachtig!

Andere boeken van haar zijn:


De droomtuin - The memory garden         

1 opmerking:

Anny zei

Die ga ik opschrijven! Behalve Sterrennacht heb ik ze allemaal gelezen. En.. als er Cornwall staat ben ik al verkocht. Mijn ideale vakantiebestemming! En... ik vond Mollie bij AH. De Nederlandse uitgave komt maar eens in de 2 maanden op dit moment want de 12e december is er pas weer een blad. Maar het is inderdaad snel op de Nederlandse markt. Ik laat mijn Engelse abonnement nog maar even lopen.