vrijdag 20 juli 2012

Impressies van de Weefmarkt - Hoorn










  
Een regenboog aan kleurtjes lontwol


Het was bewolkt, het waaide behoorlijk, het was tamelijk fris (zeg maar: kleumerig) weer - later begon het te regenen... maar wat was het weer mooi, kleurig, inspirerend en vooral: GEZELLIG!


Zelfs op het Waagplein stonden nu kramen, dat had ik nog niet eerder gezien. Hier is normaal de wekelijkse Kaasmarkt. Wát een keuze aan materialen, pakketten voor ingewikkelde werkstukken, informatie over technieken en boeken om er over te lezen/leren.


Ik heb mooi breigaren gekocht. Links ligt het materiaal voor een kantbreiwerkstuk. Rechts wordt een sjaal met de breipennen ernaast. Op aanraden van ervaringsdeskundigen heb ik dit setje van KnitPro meegenomen. Je kunt de pennen verwisselen door ze op een andere werkdraad te schroeven. In het midden ligt een engeltje voor mijn verzameling. Ik zocht het uit bij de kraam van de Stichting Geefeenkoe, waar je kon kiezen uit een grote collectie vilten figuurtjes.Niet alleen dingen voor mezelf meenemen, maar ook iets voor een goed doel doen. Vorige keer kocht ik een gebreide aap van TwinBears, ook zo'n mooi initiatief.

Terwijl het buiten plensde van de regen, zaten wij in de serre van De Tuynkamer aan iets lekkers:





Dat heb je wel nodig, na een dagje inspiratie opdoen en bijkletsen!

1 opmerking:

Willy zei

Mooie spullen heb je gekocht. Jammer dat het zo koud was, maar wat er op je bordje ligt ziet er heerlijk uit.