donderdag 5 juli 2012

Boekentip - Het kleine paradijs


Het verhaal gaat niet alleen over mensen: je volgt de levens van Dimitri en Katerina - daarnaast meteen de geschiedenis van de stad Theassaloniki, waar ze wonen.  Het is de geschiedenis van een multiculturele stad, waar christenen, joden en moslims naast elkaar leven. In een paar jaar tijd verandert de samenstelling van bewoners op dramatische wijze. De levens van beide mensen raken met elkaar verweven. Ik heb het nog net niet in één adem uitgelezen, maar dat komt omdat ik ook moest werken. Je krijgt door het verhaal van de hoofdpersonen ook een stukje geschiedenis van Griekenland mee. Heel boeiend, prachtig verhaal.

Victoria Hislop schreef nog twee boeken: Het Eiland (speelt op Kreta) en Plaza Granada (speelt in Spanje tijdens de burgeroorlog). Beide boeken vind ik ook aanraders.










2 opmerkingen:

Anny zei

Even opschrijven. Het lijken me erg mooie boeken. Gewoon lekker lang lezen.... Veel leesplezier op deze regenachtige zondag! Anny.

Ankie zei

dit klinkt geweldig mooi, wil ik ook wel gaan lezen, voor mij alleen in de vakantie of s`avonds in bed.