zondag 17 juni 2012

Tasje breien


Hé, een nieuw breiblad? Er stonden een paar mooie patronen in: een omslagdoek, een kekke, korte cape, babyjasje in Fair Isle techniek en grappige taartjes.
Maar vooral, deze tas:


Gebreid in een spiraal, dat vond ik heel interessant - hoe doe je dat? Afgelopen week een paar proefjes gemaakt om de techniek onder de knie te krijgen. Daarna er op uit om goed materiaal te kopen. Ik vond bamboegaren met een lang kleurverloop. En daar ben ik nu mee bezig en het gaat heel goed. Je werkt met 10 steken en verkortte toeren. Het wordt  leuk, leuk, leuk!


Het blad is van Engelse oorsprong, het heet Simply Knitting, dus je moet goed kijken welke garens ze aangeven. Dat vraagt om creativiteit, als ze hier niet zo in de winkel liggen. Of bestellen, dat kan ook.
Intussen ligt het volgende nummer al in het schap.

6 opmerkingen:

Anny zei

Ja, dat is echt een heel leuke tas. Ik heb de beschrijving even vluchtig doorgelezen... maar dacht...even niet! Het leek me nogal ingewikkeld!

creathea zei

Oei dat is wel een mooie, als ik dat soort dingen zie dan baal ik wel een beetje dat ik niet (meer) kan breien...... Ben wel super nieuwsgierig naar het eindresultaat :-)
Groetjes Thea

Marjan zei

Wat een mooie! houd je het in de grijstinten of komen er ook nog kleurtjes bij?

Willy zei

Het is een heel leuk patroon en in het grijs ook heel mooi.
Groetjes,

ireneinhetatelier zei

Het garen verloopt via moddergroen en onbenoembaar blauw weer in de richting van de grijzen. Ik denk erover om er een bijzondere voering in te doen. Als ik verder ben ga ik daar wat lapjes bij leggen. Mijn bedoeling is een keurig tasje te maken (met een bijzonder patroon) en als je het dan opendoet: het WOW effect!

Siets Osinga zei

Mag ik vragen waar je de wol hebt gekocht?
Ik ben op zoek naar mooi glad haakgaren.
Alvast bedankt!