dinsdag 26 juni 2012

tasje breien - 2


"Goh, dat wordt een leuk mutsje." Tja, dat kun je er wel in zien - ik moet toegeven, dat het ook past...


Nu lijkt het meer op een tasje, even een stuk papier erin om het beter te kunnen beoordelen. Hij wordt niet zo groot als op het plaatje in het tijdschrift. Ik brei heel los, vandaar dat ik ook op nld. 4 ipv. 4,5 brei. Misschien komt het daar van? Ik beschouw het maar als een prototype. Ik vind het in elk geval een erg leuk patroon om te breien: met verkortte toeren, maar 10 steken op je naald, lekker garen. De spiraalvorm ontstaat doordat je steeds een toer vastbreit aan de vorige toer.

Nu ga ik verder met de hengsels en kies ik de voering voor het verband en de vorm van de tas.

p.s. de blauwe en groene rondjes zijn merkjes het begin van een nieuwe ronde aan te geven. 

1 opmerking:

Willy zei

Ik ben benieuwd naar het eind resultaat, vind het een erg leuk patroon en kleur. Ik dacht even dat je er gekleurde knoopjes aan had gezet ;)