dinsdag 22 mei 2012

wil je er over praten?


Daar schrok ik vanmorgen wel van: als Beer er zo bij ligt, is er wat aan de hand. "Wat is er?" vroeg ik voorzichtig. "Kan ik helpen? Wil je er over praten?"

"Eerst een bekertje chocolademelk uit het apparaat beneden" mompelde hij.

Snel ging collega naar beneden. In het Internetcafé hebben we een koffieautomaat, met niet alleen koffie, maar ook overheerlijke chocolademelk. Bij elke (personeels)kalamiteit onze steun en toeverlaat.

Als snel was het duidelijk:  het komt van zijn rol als Superbeesje.


Sinds we dit prentenboek in de collectie hebben, heeft Beer deze rol op zich genomen. Hij houdt zich bezig met alle ongelukjes in de bieb. En daar heeft hij het druk mee: er loopt een wiel van de nieuwe boekenkar, het stuurtje van de trapauto is losgeraakt, krokodil is zijn jakje kwijt, het slot van de personeelsingang werkt ineens niet meer, er moet een stellingkast uit elkaargenomen en in elkaar gezet worden (en ook nog naar een andere vestiging vervoerd worden).

Het is allemaal niet niks.

We praten erover, hulptroepen worden opgepiept en alles ziet er na een tijdje een stuk fleuriger uit!


"Ik ga vanmiddag een leuke dvd bekijken", zei hij tegen me, toen ik de warmte in stapte.

Geen opmerkingen: