zaterdag 5 mei 2012

Mijn eigen Maria altaartje



Vorig jaar was er in Museum Flehite  de tentoonstelling "Maria - Idool van alle tijden". Daarbij werd éénmalig  het blad "Maria" uitgegeven. Ik vond het in de tijdschriftenhandel en het trok me aan. Zoals in de tekst op de site staat, hebben veel mensen iets met Maria. Ook niet-gelovigen worden door haar aangetrokken. Hoe vaak kom je onderweg niet ergens een klein altaartje in haar naam tegen. En altijd staan er bloemen of branden  er kaarsjes. In Ierland zie je ze veel..

Ik vond laatst een mooi "ouderwets" kaartje - het vouwt heel mooi uit en thuis, wist ik, lag er een bijzonder doosje... En ja hoor, het past perfect. Kleine aanpassing  mooi, (blauw natuurlijk) papier er omheen. Binnenkant is aangekleed met een stukje van een proeflapje. Om het kaartje open te houden hangen er nu  kralen en belletjes aan. 

3 opmerkingen:

lheurebleue zei

dit is heel erg leuk! en heel toepasselijk voor mei, de mariamaand. in mijn katholieke jeugd, maakte mijn moeder in mei altijd een maria-altaartje waarvoor wij dan met het hele gezien weesgegroetjes baden.

Anny zei

Heel erg lief!

Ankie zei

heel erg mooi