donderdag 12 april 2012

Schoolbibliotheek

Elke maandagmiddag ben ik een uurtje op de school om daar in hun Lytse Byb de uitlening te verzorgen voor de kinderen.


Zo ziet het er uit, als ik binnen kom. En dat is maar één kant van de ruimte... De eerste kast is de kast met de informatieve boeken. Daar wordt dus goed gebruik van gemaakt. De kasten ernaast zijn die met de boeken voor de kinderen, die beginnen met lezen. Onderin staan de prentenboeken. Bovenin de leesboeken.


Dit krat staat naast mijn computer en is bedoeld voor de expeditie - alle boeken, die gereserveerd zijn door de kinderen komen hierin binnen. Ik scan ze dan en leen ze aan hen uit. Als het boek teruggaat, doe ik het weer in het krat. Eén keer per week komt de expeditiemeneer langs en wisselt de inhoud. Ik had bericht gekregen, dat hij deze keer niet wist, wat hij ermee moest doen. Nou, dat kon ik me goed begrijpen. Wat is dit voor rommeltje! 

De kinderen leggen de boeken, die ze op de dagen tussen mijn bezoekjes lenen-lezen niet op de tafel, maar hebben ze in het krat gedaan. Hier moet een oplossing voor gezocht worden. Het mag niet door elkaar raken. Het krat krijgt een ander plekje!

Nu eerst weer zorgen voor een nette bibliotheek



Zo, dat ziet er weer piekfijn uit.


1 opmerking:

Anny zei

Mooi dat het zo'n rommeltje wordt. Er wordt flink gelezen! Die krat..... ja, dat is niet handig.