woensdag 4 april 2012

Fabric makes the Quilt


Ook deze keer een oudere quilt om te laten zien, hoe ik door boeken geínspireerd werd.

Dit is de stof, waarmee het avontuur begon - mooie stevige meubelstof met een patroon van William Morris. Zulke mooie kleuren, prachtig patroon - wat doe je daar mee? Ik gebruik stukken van het patroon, de grote lap wordt de achterkant.

In mijn voorraad Balistofjes zat de perfect bijpassende stof:


Ik vind het steeds weer bijzonder, dat er dan in je voorraad van alles zit, wat prachtig bij elkaar past. De "lelijke" olijfgroene lap werd de ondergrond. Kleine stukken van het patroon zette ik erop vast.


Machinaal borduurwerk en quiltwerk vullen het geheel aan. 


Ik dek de mooie patronen toe - Het werk gaat  "Het Leven is Toneelspelen"  heten. We dragen in het dagelijkse leven vaak een masker, om onze diepste gevoelens te beschermen. Er onder bruist en borrelt van alles, je kunt (of wil)  het niet allemaal laten zien - uit zelfbescherming? Toch houd je zo heel veel van je mooie dingen verborgen.



3 opmerkingen:

Mapi zei

Wat gaat er een mooie gedachte achter je werk schuil !
Prachtige stof !
Liefs
Mapi

Anny zei

Prachtige stof en een verrassende quilt!

Willy zei

Prachtige quilt en uitleg.
Groetjes,