woensdag 14 maart 2012

Hairy Bikers Bakeation - BBC






Gisteravond bekeek ik bij de BBC een programma van de Hairy Bikers. De serie gaat over hun tocht door Europa - in elk land gaan ze lokale bakrecepten uitproberen. De nadruk ligt (geloof ik) op het bakken van brood. Het eerste programma is over Noorwegen. De beide mannen toeren op hun motor door het land, net dat stuk wat wij ook gedaan hebben.

Nou, dan wil ik wel even weten, wat er in beeld komt! Mmm, koken op een boot in het Geirangerfjord met uitzicht op de SevenSisters watervallen.. daar hebben wij ook in het haventje naar zitten kijken.

Eén van de lokaties is bij een bakkerij in het plaatsje Lom. Wat een plek en wat een bakker! Ik kreeg spontaan trek.
En dan de overnachting: een  prachtig huisje boven een riviertje met ramen tot aan de vloer. Wat een uitzicht! En dan... ook nog een hot tub op het terras. De heren doken er natuurlijk in, gekleed in beeldige, gebreide zwembroeken, onderweg gekocht.




Het is een complex van losstaande huisjes - een landscapehotel wordt het genoemd.




Wat was er nog meer aan lekkers te zien? O ja, bruine kaas. De geitenhouder liet hen de geiten melken, zijn vrouw is de kaasmaakster.




Hier is de Bikerspagina met een link om het programma te bekijken, je vindt er ook de recepten om uit te proberen.

2 opmerkingen:

Anny zei

Helaas heb ik het programma gemist... anders ben ik een trouwe fan. Leuk dat brood min of meer centraal staat. Ik ben al een paar weklen bezig om allerlei broodrecepten te proberen.

Willy zei

Er was al vraag naar het patroon van de gebreide zwembroeken zag ik bij Needleprint, leuk! Misschien was het wel een patroon van Arne en Carlos ;)
Groetjes