vrijdag 30 maart 2012

Experimenteren met verf


Ik werk aan een nieuw boekje en deze keer ben ik gaan experimenteren met het beschilderen van het papier. Ik heb de kleuren, die ik wil gebruiken op mijn paletbordje gedaan. In het midden een flinke klodder gel medium. Zo kun je elke kleur aanlengen met de gel medium. Daarna opbrengen met een kwast - eventueel lekker vegen met een babydoekje... Zo krijg je de effecten die je op de foto ziet. Daarna heb ik stukken uit servetjes gescheurd en opgeplakt (ook met de gel medium). Hiervoor gebruik ik alleen de dunne, bovenste laag van het servetje. Voorzichtig opbrengen met je kwast en afdekken met een nieuwe laag gel medium. Je kunt steeds nieuwe kleuren opbrengen, zolang je er maar gel medium in hebt gedaan. Je bouwt zo verschillende lagen op en krijgt diepte in de bladzijde.


Dit is de buitenkant van het boekje met zo'n servetlaagje. Hier ga ik nog op verder...

Toen vond ik een paar velletjes oude etiketten, vierkante en hele smalle. Zou het daarmee ook lukken?


Ja, hoor, het lukt! Begint er leuk uit te zien...


Misschien nog wat goud? (En ja, ze plakken nog steeds.)

3 opmerkingen:

Willy zei

Prachtig is het geworden. Het lijkt net beschilderde zijde.

Mapi zei

Wat vind ik dit mooi en knap gedaan.
Fijne vrijdag
Liefs
Mapi

Catharina Maria zei

Heel gaaf , en leuk dat het er bijsaat hoe het tot stand komt !
Groetjes ♥RINI♥