vrijdag 30 maart 2012

Boeken van mijn leven - Flow

In elk nummer van het blad Flow staat de rubriek "De boeken van mijn leven". Heel interessant en leuk om te lezen.

Ik heb ook zulke boeken... niet alleen mooie romans, maar ook boeken die me aan het werk hebben gezet.


Toen ik begon met patchwork waren het de boeken van Roberta Horton. Haar eerste boek was geïnsprireerd door het werk van de Amish, daarna kwam "Plaids & Stripes".

Het volgende boek "Scrapquilts - The Art of Making Do" vond ik helemaal super: je kunt van alles combineren, als je stofje opraakt bedenk je een oplossing en gaat verder.
Als laatste kocht ik haar boek "The Fabric Makes the Quilt" - uitgaan van je stof - welke patronen zitten erin. Het sloot precies aan bij de stoffen, die ik mooi vind: Vlisco, Afrikaanse patronen, vrolijke kleuren.


Het boek van Gwen Marston: "Liberated Quiltmaking" sloot hier weer schitterend op aan: heerlijk vrij werken. Als iets kleiner is, dan een ander blok of rand,  zet je er een stukje aan.

Met het boek "Whimsies & Whynots" van MaryLou Weidman gaf me de vrijheid om patchwork te combineren met applicaties.


Nu zijn dit mijn inspratieboeken: "True Colors" is een uitgave van Stampington. De beide andere boeken zijn van Lynne Perrella: "Al-pha-bet-i-ca" en  "Artists' Journals" over journalling/altered books.

1 opmerking:

Anny zei

Oh, heel veel van deze boeken vind je ook hier terug in de kast. Ongeveer 10 jaar gelden was het werk van Gwen Marston echt een hele bevrijding voor me!