donderdag 26 januari 2012

Molly Makes




Bij haar kwam ik het al eens tegen... een nieuw Engels hobbyblad. We hadden er al eerder contact over: hebben we ook iemand, die naar Engeland gaat en een proefnummer mee kan nemen? Om er nu zelf speciaal voor af te reizen is een beetje decadent, toch? Alleen om een leuk blad door te kijken?
Op haar blog las ik, dat het bij bepaalde (heel bekende) tijdschriftenwinkels verkrijgbaar zou zijn. Een snelle trip naar het volgende Elfstedenstadje leverde niets op. "Al uitverkocht" zei de verbaasde winkelier tegen me. "Vier nummer had ik, allemaal binnen een paar dagen wég!".

Gelukkig heb ik ook nog mijn (Nederlandse) netwerk... en daar kwam het over de post.
Leuk, hé? Vrolijk, moderne uitstraling - (hier spreekt uw bibliotheek medewerkster - toch altijd op zoek naar aanvulling van het tijdschriftenbestand). Volgens de omslag gaat het blad over: "Making, Thrifting, Collecting, Crafting". En dat klopt helemaal: omslag maken voor je dagboek/leesboek (zie voorpagina), een regenboogquiltje voor de kinderkamer, omslagvest en een bontkraagje. Maar ook: het interieur van de styliste Lesley Dilcock (klik om voorbeelden van haar werk te zien), het huis van ontwerpster Julie Marabelle - hier kom je in haar webwinkel. 


Tenslotte nog een winkelroute door Portland, Oregon met allerlei snuffelwinkeltjes. Ik wacht het volgende nummer belangstellend af...
En wat kost me dat eigenlijk: losse nummers in Nederland 12,50 euro. Flink aan de prijs, maar zeker de moeite waard.
En als ik nu een abonnement zou nemen? Dan is het nu, in januari,  omgerekend ongeveer 6,60 euro. Scheelt wel....

2 opmerkingen:

Willy zei

Hej Irene, erg leuk blad is het. Ik heb het nog niet in handen gehad maar een aantal uitgaves in pdf gedownload. Een abonnement scheelt behoorlijk.
Leuk filmpje met een prachtig resultaat.
Groetjes

Anny zei

Zij, van rafelsenrozen... betaalt nog steeds 12,50... maar jas, haar engelse connecties worden ook wel erg oud...