zondag 5 juni 2011

Poëzie album - vervolg


Mijn poëziealbum vordert gestaag - ik leer weer steeds beter aan elkaar te schrijven. Ik doe het met een bruine stift, dat past mooi bij de kleur van het papier. Ook de kantjes en bandjes, die ik apart gehouden had, passen er prima bij.


Hier is mijn pronkstukje: een witte envelop bekleed met een kapot zakdoekje. Ik heb het zo kunnen vouwen, dat je niets ziet van het kapotte stuk. Ik vind het erg mooi geworden - helemaal geschikt voor het portretje.
Alleen... ik heb een probleem.... de boekomslag is zo mooi. Hoe zet ik nu mijn bladzijdes er op een mooie manier in vast? Bij het vorige journal zijn ze eerst aan de buitenkant vastgezet. Daarna is die beplakt met stof, zodat je niet van de draden ziet. Nu wil ik de buitenkant juist  houden zoals hij is.




Ik vind de binnenkant van de omslag zó mooi, die wil ik graag in het zicht houden.
Ik kan een losse rug maken, daar de katernen aan zetten en het geheel aan de binnenkant vastplakken. Dan ben ik een smalle rand van het mooie papier kwijt. Maar... heeft het binnenwerk met al die zware bladzijdes dan wel genoeg steun?
Het alternatief zou kunnen zijn, dat ik toch door de rug heen steek, maar met een mooi garen/lint.
Even een beetje over nadenken, wordt vervolgd

2 opmerkingen:

Anny zei

Tja, dat is geen gemakkelijke keus. Ik ben bang dat plakken niet houdt: te zwaar denk ik... maar een lint of draad...Een moeilijke keuze voor een mooi boek!

Cait zei

I have also commented on Carole's journal page. I love your old book too and don't think you should change it, or glue anything to it. Use it as a cover for the whole journal, with a ribbon or tie around all of it. I think ;-) cheers, Cait