woensdag 29 juni 2011

Home Sweet Home



Een tijdje geleden kocht ik het het boek, omdat ik bij Supergoof de quilt had gezien. Oehh, wat had zij  een mooi werkstuk gemaakt....


De werkstukken in het boek zijn heel mooi - landelijke uitstraling. Ik wil graag een vrolijke, kleurige uitvoering maken.
Sinds een paar dagen ben ik er mee bezig:




De stijl wordt 30-jaren en ik wil er meteen al een paar dingen aan veranderen: het vrouwtje in de voordeur bijvoorbeeld.. En in plaats van bloemen aan de rank om het huis, heb ik er eerst een paar vogeltjes in laten vliegen. Lekker puzzelen: de kleur van de deur is ook nog niet helemaal naar mijn zin, het bloemenmandje onder het raam  rechts heeft al verschillende kleuren gehad.
Ik ben helemaal geïnspireerd door het werk van Laura Wasilowski. Vrolijk, grappig en... heel belangrijk: geplakt! Zij is hoofd van de Chicago School of Fusing - dé plek voor het leren van deze moderne vorm van appliceren. Ik kwam er mee in aanraking door dit boek:



Als je lid bent van het Quiltersgilde, kun je het uit hun bibliotheek lenen. Een aanrader!

Geen opmerkingen: