zondag 24 april 2011

Journal-bladzijdes versieren

 

Tuin 012 
Het is Paasvakantie, juf heeft ons huiswerk gegeven en je kunt je uitleven om je bladzijdes te versieren. Mijn tafel ligt vol met alles wat ik nodig heb: lapjes stof, zijde, papier en kwasten.

Ik heb al motieven uit servetjes gescheurd. Het opplakken is goed gelukt. Nu verder met de transfertechniek. Ik heb het al eens gedaan door gelmedium op een kopie te smeren en deze op een stukje stof vast te plakken. Nu wil ik ook eens TAP gebruiken (Transfer Artist Paper).

Tuin 014 

Links ligt het resultaat met het TAP: een plaatje ingescand en afgedrukt op TAP. Daarna met een hete bout gestreken, zodat het plaatje afgedrukt wordt op mijn stofje. Het is mooi scherp geworden!

Linksboven zie je gekleurde rondjes liggen: watjes om oogmake-up te verwijderen. Ik heb ze met restjes verf van de bladzijdes beschilderd en ook nog koperkleurige verf erop gestempeld. Ze zijn heel geschikt voor de zijdeborduursels. Ik ga ze verder versieren en op een bladzijde verwerken.

Rechts ligt mijn eigen manier met de fotokopie. Ik heb de achterkant al weer nat gemaakt om het papier weg te wrijven. Dit wordt niet zo mooi, vergeleken met het TAPplaatje.

Geen opmerkingen: