zaterdag 4 december 2010

Opruimen is mijn passie 2

Het geeft je zo'n voldoening: een paar uur lang, zonder er bij weg te moeten, lekker alles door de handen laten gaan. ActionMan en collega nemen het magazijntje onder handen. Ik hoor ze overleggen - oude printers, gereedschap, planken, dozen nakijken. Dit is het resultaat:

Opruimen 001 
Je kunt er gewoon inlopen! Links staat nog een kar met afgeschreven boeken, die is volgende week ook weg. En in de kast ligt de lampenvoorraad uitgezocht, op stapels. Laadjes leeggehaald - de "overloop" ligt bezaaid met apparatuur en oude troep. Binnen heb ik mij op de voorraad oude bibliotheekbladen gebogen. Verschillende bladen over het bibliotheekwerk liggen altijd voor ons ter inzage. Alleen... onderop de stelling liggen zoveel oude nummers... Sorteren en rigoreus zijn is mijn motto.

Bekijk de foto uit het vorige bericht en daarna deze:

Opruimen 002 

Weg zijn de stapels, er is een Tomkerompertje te voorschijn gekomen en de vlag van de Bibliobus. Collega weet nog hoe ze vroeger die vlag in de berm staken om de bus te laten stoppen. Het kistje op de voorgrond is het archief - oude rapporten, stickers, lijsten voor uitleencijfers, alles zit er nu in.

 

Geen opmerkingen: