donderdag 2 december 2010

Hoeden-invasie in de bieb

Jeetje, wat was het aflopen maandag een hektische uitlening!! De bibliotheek gaat om twee uur open. Tussen de middag is de expeditie geweest, alle kratten met gereserveerde boeken staan bij de Inlichtingenbalie klaar om ingenomen te worden. Zes of zeven kratten staan er dan meestal. Collega probeert er voor haar pauze alvast een begin mee te maken, maar toch... ik weet wat me te doen staat:

AAAANFALLUUHHH!!!


Maar op sommige maandagen hebben de klanten in het weekeinde besloten, dat ze om twee uur meteen hun vraag gaan stellen. Die vraag waar ze al veertien dagen mee rondlopen en die écht niet langer kan wachten. Resultaat: vier telefoontjes achter elkaar en zes klanten, die staan te wachten.  Bovendien komen de mensen, die de hoedenexpositie gaan inrichten nu pas binnen (ipv. van vanmorgen, lekker buiten de uitlening).

Tegen vier uur trekt de rook wat op, drink ik mijn lauwe thee op en schenk een kopje koffie in. De hoedenmensen hebben intussen al een beker koffie/chocolademelk gehad. Daar is goed voor gezorgd. En, jeetje, de hele romanafdeling is aangekleed met hoofden en hoeden!

 


Heel grappig- elke hoed staat voor een emotie, dus er valt veel te leren...

Ze zijn een paar uur bezig geweest en hebben het zo neergezet, dat je overal komt. Knap gedaan. Dinsdag heb ik nog een serie boeken over hoeden gereserveerd. Die leggen we al aanvulling bij de tentoonstelling op één van de tafels.

Geen opmerkingen: