zondag 14 november 2010

Verbouwing

Verbouwing 007 
Het is een gewone zondag... het regent (alweer? Ja, alweer!!), de wasmachine draait, boven is het rustig(vrouwtje en Action Girl zijn in het atelier). Er wordt serieus met begeleiding van NDR radio geprutst aan het maken van rozetjes. Leek zo eenvoudig ( is het ook, maar toch.. je moet wel even puzzelen om het mooi te krijgen).

Beneden is het niet rustig: getimmer, gebonk en geklop.

O, oo, hier moet ik bij zijn...snel de rozetjes aan de kant. Wat gebeurt er nu weer in de keuken? Donderdag is er in mijn afwezigheid een pannenkastje verdwenen. Ik moet er snel naar toe, want voor ik het weet houd ik niets over!

Verbouwing 008 
En ja, hoor... Ik kan het nog tegenhouden tot nxe1 de koffie, niks te maken met "Dag des Heeren", nog voor het middagboterhammetje ziet het er zo uit. Ik kan nog koken, maar niet meer afwassen. Want: kraan is verdwenen. Afwassen doen we nu in de bijkeuken. Hindert niet, moet je even aan wennen. De logistiek is even anders de komende weken. Ik ben benieuwd hoe ik er morgenavond bij sta, want ik moet de hele dag werken. En, je weet: als de kat van huis is, dansen de muizen op tafel!

En aan Action Girl heb ik ook niks. Die is oververmoeid van alle action! Die schiet al in de stress, als je de keukentrap neerzet... Dat wordt straks een dure grap met allerlei consulten en therapie sessies.

Geen opmerkingen: