woensdag 18 augustus 2010

In afwachting van koele dagen...





Bij Hawar heb ik prachtige Noro wol gekocht. Eén bolletje maar, want ik wist nog niet waar ik het voor zou gaan gebruiken. Ik kreeg de beschrijving voor een paar polsmofjes erbij. Zooooo simpel...

Dit weekeinde sloeg de verkoudheid keihard toe. Op de bank hangen met een paar breipennen en de beschrijving, de poes op schoot, meer heb ik niet gedaan. En dit is het resultaat. Twee totaal verschillende mofjes en nog een restje over. Alles uit die ene bol. En... ik vond het enig om te doen!
Wil je het ook hebben voor noodgevallen als verkoudheid/lichte griep/zin aan iets eenvoudigs (en heerlijk warm op de fiets)?

Polsswarmers van 1 bolletje Noro Silkgaren

32 steken opzetten of iets meer bij een dunner garen
ongeveer 16 cm. breien in tricotsteek
in de laatste toer uit elke steek 2 steken maken, dus voor en achter insteken
een toer breien
daarna van elke steek 4 steken maken en in de volgende toer afkanten.

Patroon van Feikje Luxwolda

1 opmerking:

lupineke zei

Ze zijn prachtig geworden!!! Wat een mooi wol en wat een leuk idee. De wol van Noro is echt heel bijzonder! Daar zul je vast veel plezier van hebben! groetjes van Lupineke