zaterdag 3 juli 2010

Nogmaals de Weefmarkt

Het leuke van een bezoek aan zoiets als de Weefmarkt is, dat je allerlei interessante mensen en winkeltjes vindt. Ik kan het niet allemaal onthouden, dus neem ik zoveel mogelijk visitekaartjes mee om het thuis nog eens na te kijken. 

Kijk eens op de site van Taspartout  naar de prachtige, handgemaakte, tassen. Ik was helemaal weg van Kyoto en van Kailash. Er stonden prachtige geborduurde tasjes. Ik dacht eerst, dat het machinaal borduurwerk was. Neeee, allemaal handbourduurwerk op zijde!

De kraam van Joke Hardenbol zag er schitterend uit. En bij  Els Schuitemaker zag ik zulk apart weefwerk.  Wereldwol heeft mooie garens en ook de sjaals, die ervan gebreid zijn. Veel luchtige patronen, kantwerk bijna, waarbij de dunne garens prachtige effecten geven. Er was ook veel verloopgaren te vinden. Daarmee krijg je snel een leuk effekt, zelfs met een eenvoudig patroon.

Wil je zelf dingen laten onstaan? Kijk dan bij Sprankeltje voor lontwol in ontelbare kleuren, per ons te koop, viltcreaties en vrolijke stoffen. 

Geen opmerkingen: