maandag 7 juni 2010

Bezuinigingen komen ook naar de bieb...

Alfegelopen zaterdag was ik in Akkrum. Leuke plaats met mooie winkels b.v. Pand 56 en De Regent met schitterende kleding en woonaccesoires. CuliShop voor heerlijke dingen..... en nog een straat vol andere shops,. 

 Maar wat zag ik overal hangen?

Akkrum 002
Daar schrik je toch van? De bieb opheffen? Dat kan niet!!! Waar moeten de kinderen dan heen om boeken te halen voor hun werkstukken, waar breng ik dat kind, dat van lezen houdt en dat kind wat lezen moet oefenen?  Zelf  had ik als kind een enorme leeshonger. Toen mocht je nog niet in een andere leeftijdscategorie lezen! Dus stond ik tussen de rekken te lezen, met een bordje waar het boek had gestaan. Als ik "betrapt" werd, zette ik het snel terug op de goede plek. Als de bieb weg gaat uit je woonplaats, dan moet je er voor reizen. En dat kost tijd en moeite. En dan blijft het er vaak bij.....

Akkrum 003
En kijk eens, wat een leuke bibliotheek ze daar hebben! Tomke komt hier binnenkort naar toe.

Geen opmerkingen: