woensdag 17 februari 2010

Victoria & Albert (museum)

Ik kreeg een nieuwsbrief waarin The Festival of Quilts aangekondigd wordt. Een grandioos evenement, waar je een enorme hoeveelheid quilts en inspiratie kunt opdoen. In de nieuwsbrief wordt meteen een grote quilttentoonstelling in het Victoria &Albert museum aangekondigd. Een goede reden om eens op hun site te kijken. Het is mijn favoriete museum en ik heb er al heel wat stappen liggen. Als je meer wil weten raad ik je aan om hier een kijkje te nemen. Hier vind je de informatie over de quilttentoonstelling. Scrol ook eens naar beneden, voor andere links. Heel interssant.Op de homepage zag ik een link naar het Beachproject met foto's over kunstwerkjes op stranden over de hele wereld. Je kunt onder "collections" op b.v. "textiles" klikken. Blogs, video's, zelf een textielontwerp maken... bxe9rgen informatie! En dan de andere onderwerpen: mode en juwelen, meubels, fotografie, glas en metaalwerk. Hun tentoonstellingen zijn prachtig - ik kan me herinneren, dat ik er eentje zag met het werk van Kaffe Fassett en ook die met het werk van Fabergxe9.

Geen opmerkingen: