zondag 14 februari 2010

Bontje is ook verhuisd


Ze is een beetje verlegen, maar wil graag vertellen over de verhuizing van de baas, het vrouwtje en haarzelf.


"De baas en de vrouw waren al een tijd bezig met rommelen: steeds dingen uit de kast halen, bekijken, inpakken of wegbrengen. Ik vond het wel heel gezellig, zo met elkaar aan de gang. Ik heb steeds goed geholpen: in de kast kruipen en overal achter kijken of er niet iets vergeten werd. Er kwamen steeds meer dozen in de kamers. Leuk om bovenop te zitten, hoor. Toen hebben ze mij uit logeren gestuurd in een kattenhotel. Daar ben ik al een paar keer geweest. Even wennen, maar dan heb ik het wel naar mijn zin. Ze zijn daar heel lief voor hun logé's. Je kunt er ook naar buiten, maar dat heb ik deze keer niet gedaan. Al die sneeuw!

Ik was natuurlijk blij, dat ik weer naar huis ging. Toch was dat heel vreemd: dezelfde meubels en mijn mandje.. maar toch heel anders. Er is geen trap meer. Je kunt van de slaapkamer zó naar de keuken lopen om je bakje leeg te eten.  Er is een badkamer met een douche en een bad! De baas en het vrouwtje hebben elk een eigen kamertje waar ze kunnen knutselen of een puzzel maken.





Als ik uit het raam kijk, mis ik mijn vriendje Hugo en de andere katten uit de buurt. Trouwens, de hele straat is weg. Je moet nu naar beneden kijken om auto's te zien. Ik mis mijn kattenluikje ook... ik kan niet eens naar buiten! Vrouwtje zegt, dat ik nog maar even moet wachten, tot de voordeur open kan staan. Het is nu veel te koud. 
Volgende keer laat ik zien, hoe onze zitkamer er uit ziet: we hebben een nieuwe bank en een hele grote eettafel gekregen".

Geen opmerkingen: