maandag 22 februari 2010

23dingen

Deze week de laatste opdracht voor de cursus. Vanaf eind november, toen collega en ik vier weken later dan de groep begonnen, elke week een nieuwe opdracht. Hard gewerkt om "bij" te komen. Links volgen, stukken lezen, nadenken, nog eens lezen en uitproberen. BiebBlog bijhouden, ontdekken hoe je nieuwe toepassingen invoert, steeds weer puzzelen. Ik vond het boeiend en interessant. Mijn favorite dingen zijn: LibraryThing, Flickr en YouTube. Allemaal sites om iets mee te doen, merk ik. In een paar jaar tijd heeft het internet zich ontwikkeld van informatie zoekplek tot een sociaal netwerk. Bloggen is daar ook eenvoorbeeld van. Ik ben niet gecharmeerd van Twitter, Facebook en Hyves. Maar.. misschien is dat over een tijdje ook een gewoon onderdeel van m'n dagelijkse programma.

De afgelopen tijd heb ik mijn "eigen" blog ook meerdere keren veranderd en opnieuw ingedeeld. Allemaal omdat ik in de cursus dingen leerde. Het BiebBlog zit bij Blogger, die, vergeleken met Web-log, gemakkelijker is in het veranderen van je "outlook". Gadgets toevoegen b.v. Bij Web-log heb je weer meer basis-designs. Erg leuk om te kunnen vergelijken. Ik ben nu benieuwd naar de veranderingen, die Web-log aankondigt.

Geen opmerkingen: