zondag 6 december 2009

Ding 8 Online plaatjes bewerken

1. Teeshaboekje 006, 2. Teeshaboekje last page, 3. altered book outside, 4. Introvert box, 5. Ariëls crown, 6. detail Introvert box, 7. butterfly, 8. sea goddess, 9. inside lid, 10. altered book inside, 11. page 3, 12. page 1, 13. page 4, 14. page 5, 15. last page, 16. Teeshaboekje 005

Ik ben met Flickr bezig geweest. Hier moet ik eigenlijk foto's uit de bibliotheek voor gebruiken. Jammer genoeg nog niet de kans gehad om een paar te maken. Daarom nu foto's van mijn eigen werk, omdat ik zo benieuwd ben of dit lukt.

4 opmerkingen:

BSWF coaches zei

Nou, dat lukt dus hè? Ik kom mooi in je Flickraccount terecht als ik er op klik. En dan zie ik weer een aantal resultaten van jouw gouden handjes. Altered books, nooit eerder van gehoord. Bijzondere hobby!
Groet, Els

Irene zei

Leer je er ook weer van, Els. Grappig, hé. Altered books zijn dus gewoon "veranderde" boeken. Je plakt, kniot en bewerkt de pagina's tot het een totaal ander boek is geworden.
Maar... ik verwachtte foto's, geen links. Ik ga er toch mee verder, eens kijken of het ook anders kan.

Gert Jan Hermus zei

Inderdaad interessant, die Altered Books. Maak je ze zelf ook? Is het de bedoeling dat je ze verandert in de context van het origineel? Of ben je daar vrij in? Kun je er een voorbeeld van geven?

Irene zei

Altered books zijn écht veranderde boeken. Je neemt een oud boek, wat je qua formaat aanspreekt en gaat ermee aan de gang. Plakken, knippen, doorkijkjes, envelopjes. Wieke heeft er eentje gekregen bij haar vorige jubileum.
Je kunt ook zelf je boek maken, gewoon pagina's in elkaar vouwen of gaatjes maken in oude enveloppen/stukjes karton. Je fantasie is je grens