woensdag 2 december 2009

Ding 6 Flickr ontdekken


Rondgekeken op Flickr. Ik heb er al eerder een account aangemaakt en foto's opgezet. Pas nu heb ik gekeken naar de mogelijkheden van sets en groups. Ooooh, zo kun je een heleboel meer mee doen! Ik ben eerst gaan kijken naar de verschillende zoekmogelijkheden. Of je nu in het Nederlands of Engels een zoekterm invoert, het maakt niet uit. (dus Hongaars, Frans en Zuid-Afrikaans zal ook van alles opleveren). Hm.. Elk onderwerp is raak: swans, shells, zeehonden, bruggen. Nog leuker om naar te kijken als "afbeeldingen" bij Google. Hier krijg je de persoonlijke opmerkingen van de fotograaf erbij.

Ik heb nu al drie keer via foto uploaden geprobeerd een foto van Flickr in mijn bericht te zetten. Het mislukt me steeds. Hoe kan dit nu? Foto opzoeken, URL kopiëren, uploaden, gereed klikken, dan moet je 'm toch krijgen?


Ik ga één van mijn eigen vakantiefoto's proberen. Dat heb ik al vaker gedaan: foto invoegen, uploaden en daar staat hij dan... Eitje!! Het een foto van het Oliemuseum in Stavanger. Als museum een feest om naar te kijken. Het bouwwerk is geïnspireerd op een echt booreiland. Het plein voor het museum is als speelplaats voor kinderen ingericht. Hiervoor is allerlei afgedankt materiaal gebruikt: stalen buizen voor een klimrek, enorme buizen om doorheen te kruipen. Alles is opgevrolijkt met graffiti.

Dit is dus gelukt. Weet je wat, ik ga in mijn oude account foto's uploaden en sets maken. Nu ik weet, wat sets, groups en collections inhoudt, zou dat ook moeten lukken. Kijk maar eens: www.flickr.com/photos/ireneinhetatelier/

Ik heb nog een andere foto-hostingsite gevonden: www.weheartit.com.

2 opmerkingen:

BSWF coaches zei

Je gaat als een speer door de cursus Irene, mijn complimenten! Als het uploaden van een foto niet lukt heeft het misschien te maken met wat je kopieert en uploadt: als de URL niet wil, kun je de 'eigenschappen' proberen (rechtermuisknop).
Groet, Els

Veronika zei

Ja Irene is heel erg snel...als ik haar op het werk niet zag, zou ik denken dat ze niks anders doet dan alleen maar met 23 dingen bezig is, niet slapen, niet eten, alleen in de pc kijken :) geweldig..je doet het goed!!