donderdag 12 november 2009

Levensboeken dl. 2

Laatst vertelde ik over het fenomeen "Levensboeken" als hulpmiddel bij de begeleiding van ouderen. Het zette me aan het denken. Het is heel leuk om zelf zoiets op te bouwen. Mijn vader schreef al eens over zijn ervaringen bij zijn verblijf in Nederlands Indixeb. Ik bewaar het zorgvuldig. Het geeft achtergrond informatie over een periode in zijn leven, waar wij, zijn kinderen, niets van af weten.

Ik houd al jaren een quiltdagboek bij. Toen ik begon met patchwork stond het hier in Nederland nog in de kinderschoenen. Ik schreef allerlei informatie op en plakte van elk stof een klein stukje in. Van elk werkstuk een foto en achtergrond informatie. Het is uitgegroeid tot een archief van wat ik gedaan heb.

Levensboeken_002

Levensboeken_003

Op de voorkant maak ik een collage of zoek een mooie bladzijde uit een tijdschrift, die ik dan bewerk.

In kleinere schriften, met een harde kaft, heb ik een verslag gemaakt van bezoeken aan de Knitting & Stitching Show in Londen. Ik heb zelfs een tijdlang gewerkt met morning pages uit "The Artist"s' Way van Julia Cameron. Langzamerhand groeit het plankje vol. 

Geen opmerkingen: