zondag 30 augustus 2009

Nieuw quiltblad

Vrijdagmorgen vond ik bij de boekhandel zomaar een nieuw quiltblad. Het heet "Quilt & Zo - eigentijds xe9n traditionaal quilten". Dxe1t gaat mee naar huis, want de naam van Tineke Lelieveld komt me bekend voor.

Vandaag heb ik het op mijn gemak bekeken en ik vind het een leuke combinatie! Traditionele dingen zoals twee patronen uitgewerkt in Kaffe Fassett stoffen, verschillende grappige tasjes, een boxkleed en een artikel over quiltramen en het kiezen van een quiltpatroon voor je top. Mijn interesse ging vooral uit naar het artikel over een tentoonstelling van Israxeblische quilts in Mxfanchen, een interview met Mirjam Pet en haar kleurenworkshop. Verder een uitleg over het werken met transferverf en een oproep voor deelname aan een textielwedstrijd, die het blad uitschrijft. Het thema hiervoor is "Met z'n allen aan de lijn".

Tineke Lelieveld is geen onbekende voor quilters die contacten hebben in Duitsland. Ze heeft een site www.texpertise-online.de/content/eerste-nl.htm, waar je online allerlei workshops kunt volgen. Er zijn een aantal bekende quiltdocentes bij aangesloten, waaronder Wil Fritsma, Ans Kastein en Dineke Ugen. Deze drie vormen samen met Hedy Verstoep de quiltgroep FreeTex. Op hun site zie je hun werk xe9n de workshops/Masterclasses, die ze regelmatig geven http://www.freetex-artquilts.nl/

Geen opmerkingen: