donderdag 2 juli 2009

Spectaculair jacht in Noorwegen

Intussen heb ik de eerste stapel vakantiefoto's opgehaald. Exe9ntje is van een heel bijzonder jacht, wat we voorbij zagen komen toen we in een hotel in Rosendal zaten.

Noorse_boot Is het niet nxe9t een duikboot?Mijn man haalde snel de camera te voorschijn, zodat we er nog wat meer beeld van hebben. Thuis heb ik hier en daar navraag gedaan. Gelukkig wist de man van xe9xe9n van mijn collaga's meteen de achtergrond van het jacht. Ze heet: "A" en is van de Russische miljardair Andrei Melnichenko. Ze is 120 m. lang en ontworpen door Phillipe Starck. http://officialvital.com/blog/?p=1268 is de site waar je meer over haar kunt lezen. Op een andere site heb ik gelezen, dat het in Bergen is/was. Dat klopt met de plek waa wij zaten, aan de ingang van het Sognefjord,een eindje onder Bergen. Op YouTube is een opname van de maiden voyage te zien.

Dsc02567

Nog een foto, die ik heel goed gelukt vind: ons hotel in Molde. De hele buitenkant is van glas en weersiegelt de omgeving. In dit geval kun je de Hutigrutenboot zien voorbijkomen. Uit de verte is het een groot zeil, heel bijzonder. Bovenin, op de 17e verdieping, zit de bar, waar je een geweldig uitzicht hebt over het fjord en de besneeuwde bergen in de verte. Maar ook je kamer heeft een breedbeeld uitzicht op datzelfde fjord en alle bootverkeer wat voorbij vaart. Een half uur voor het raam met een drankje in de hand... schitterend.

aanvulling op dit bericht: het jacht is op 2 juli in Antibes gesignaleerd door diezelfde man van mijn collega. De eigenaar maakt goed gebruik van zijn speeltje!

Geen opmerkingen: