maandag 25 mei 2009

schortje pimpen




Vorige week heb ik mjn gepimpte schortje meegenomen naar de bijeenkomst van de Duikvluchtgroep. Tot mijn verbazing viel het bijzonder in de smaak!

Ik gebuikte mijn oude HEMA schortje als basis en legde er verschillende katoenen stofjes op. De zak maakte ik door op een katoenen ondergrondlap allemaal zelfkanten te rangschikken. Ook bovenaan maakte ik een rand hiervan. De schortebanden zijn van keperband. Hierop legde ik de verschillende zelfkantjes neer en stikte ze met een siersteek goed vast. Verdere versiering bestaat uit bolletjesband (lekker gek), knopen uit de oude knopenvoorraad en sierlintjes.

In de bibliotheek gaat een werkgroep  na denken over de invoering van bedrijfskleding. Ik heb vanmiddag mijn schortje laten zien en voorgesteld hier iets mee te doen. (grapje!!). Duidelijk is wel, dat dit werkstk niet gebruikt gaat worden bij het koken van de rode kool. Misschien leuk om een trend te setten en voor te doen als ik de stad in ga.

Geen opmerkingen: