zondag 8 februari 2009

Theeserviesjes 2




Ik vond een site van iemand, die serviesjes verzamelt. Ze heeft serviesjes van Douwe Egberts, Van Nelle en Melita erop gezet. Er zijn niet veel verzamelaars van kinderserviesjes. Naar aanleiding van de kinderserviesjes in de vitrine bij de bibliotheek, zocht ik in catalogus naar boeken hierover. Misschien wel leuk om erbij te leggen...

Niet veel gevonden, alleen een boek over het Amsterdamse Grachtenservies. Huh... Grachtenservies.. het kwam me bekend voor. 




Dus, snel gereserveerd om er wat meer over te weten te komen. Leuk boekje over een apart servies, van Nutroma. Je kon het bij elkaar sparen met hun punten. Achterin het boek staat een plaatje van het Klederdrachten gebakstel van Villeroy en Boch. Ik herkende het meteen! Dat heeft mijn moeder ook gehad! Nu alleen nog terug te vinden op Marktplaats.



Geen opmerkingen: