donderdag 26 februari 2009

Kantbreien

Op de Handwerkbeurs zocht ik om het boek "Knitted Lace of Estonia". In Handwerken zonder Grenzen las ik een artikel erover met een prachtige omslagdoek als voorbeeld erbij. Het patroon is helemaal uitgewerkt, dus je kunt zo beginnen. Alle achtergrondinformatie over de geschiedenis van het breien in Estland, maakte me zo nieuwsgierig, dat ik het boek graag wil inkijken. Maar, helaas, bij alle stands of uitverkocht of niet in de collectie. Dus zondagavond bolpuntcom raadplegen en meteen maar bestellen. Dinsdagmiddag is het er al, is dat lekker snel!





Ik vind kantbreien erg leuk. De grijze sjaal waarop het boek staat, is ook uit HZG. Ik denk, dat die ongeveer twee jaar geleden erin stond. Helemaal niet moeilijk om te breien. Zoiets wil ik wel weer. Vandaar de groene wol, die ik kocht bij Astrid's Dutch Obsessions. Ik ga er nog eens goed over nadenken of het een sjaal of een grote omslagdoek zal gaan worden. Het boek staat vol met prachtige patronen. Nu nog de technische Engelse breitermen vertalen naar het Nederlands. Ik denk, dat het wel gaat lukken!

Geen opmerkingen: