woensdag 11 februari 2009

Cloth, Paper & Scissors

Vorige maand kreeg ik na lang wachten eindelijk het nieuwste nummer van mijn favoriete quiltblad op de mat. Er stond deze keer zoveel leuks in, dat ik heel gexefnspireerd mijn lappen te voorschijn haalde.

Niet alleen een artikel over het gebruik van plastic wegwerptasjes (een paar lagen op elkaar smelten door te strijken geeft een prachtige ondergrond om te bewerken), collages van papier en borduurtchnieken, een artistportrait van Elizabeth Armstrong (vilt)  www.frostfair.com/home.htm   en ook een grappig beursje.

Tasje_002

Ik heb mijn voorraad "Afrikaanse" lappen aangesproken. Ik maakte (volgens de uitleg) vier beursjes met een ronde klep. Als ondergrond een luierinlegvelletje, allerlei kleine stukjes stof erop, vastnaaien met leuke garens en byzondere steken. Zij deden het op een ondergrond van vilt. Dan wordt je beursje een stuk dikker. Ik gebruikte alleen vilt voor de buitenkanten. Het beursje uit het artikel had alle envelopjes aan de linkerkant op elkaar. Ik vond dat behoorlijk massief worden en heb nu twee aan de linkerkant vastgezet. Beide andere zakjes zitten aan de rechterkant vast. Nu vouwen ze zich om en om in elkaar bij het dichtdoen. Je kunt hier heel veel variaties op maken. Je stofkeuze verandert de hele uitstraling. Pastel of handdruk, bont of van voile/tule... alles kan.

ps de site van het blad? Klik hier maar op www.quiltingarts.com/cpsma/cpshome.html

Er staat hier ook een filmpje met de uitleg over het in elkaar zetten van het beursje.

Geen opmerkingen: