zaterdag 20 september 2008

Kroonjuweel - de nieuwe boekenkast

Een paar dagen stilte betekent: te druk om te bloggen.

Druk? Hoezo druk.. wat doe je nu eigenlijk zo door de week? Een part-time baan bij de bieb, beetje verbouwen, voorbereidingen voor een high tea met een paar quiltvriendinnen, bijeenkomst van de plaatselijke quiltgroep... Eitje toch!

Het begon met de komst van "DE KAST". Nee, niet de voormalige popgroep met Syb! De boekenkast!! Er komt een bestelbusje voorrijden en parkeert op de oprit. De bestuurder blijft zitten, ik sta achter de voordeur te wachten. Er komt zeker nog een grote vrachtauto...

Nee, dat de bestuurder van dat busje gaat die kast opleveren. En ja, de achterdeuren gaan open: helemaal volgepakt met pakketten. Mijn man wordt opgetrommeld van de tennisbaan (waar hij met een groep vrijwilligers bezig is de tennisballon op te richten). Alles wordt naar binnen gedragen. Ik laat de kater achter naar buiten, anders hebben we straks een doos met een luchtje. Ik trek me terug in het atelier, met de kleine poes. De meiden gaan creatieven!

Na een heleboel werk en wegruimen van verpakkingsmaterialen staat hij er dan: het Kroonjuweel!




Lieve hemel, wat een verandering is dat. We zijn zo gewend geraakt aan een lege, holle kamer. Aan de linkerkant moet er nog een plank ingevoegd worden. Het stopcontact zit een nu nog beetje in de weg.
 's Avonds is ook dat verholpen en kan ik beginnen de boeken erin te zetten. Hij is zo hoog, dat ik er een trapje bij moet halen om boeken boven in te zetten.

In de loop van de week, nadat de tennisballon voor de winterperiode, omhoog gehesen was, heeft mijn man de apparatuur erin gezet. Dat betekent dat een enorme hoeveelheid snoeren een plek krijgen.


1 opmerking:

Homepage zei

... [Trackback]...

[...] Informations on that Topic: ireneinhetatelier.weblog.nl/2008/09/20/kroonjuweel/ [...]...