maandag 1 september 2008

Journalquiltje - Je kunt het

Het creatieve werk staat een beetje (behoorlijk) stil. Even geen inspiratie... Waar komt dat toch van? Te veel andere dingen aan het hoofd? Overal is het rommelig en ik kan/hoef er niets aan te doen. De kast is nog niet klaar. "Moet nog in de lak en pas daarna kan ik gaan plannen", zegt de dame van de fabriek. Jammer, alvast een datum hebben geeft energie. "Na midden september" helpt niet erg. Hopelijk wordt het nog voor de Kerst... Ik was zo blij met de vlotte verbouwing, maar nu zitten we te wachten en kunnen niets doen. Ja, een doos vullen met boeken, die weg kunnen. Ik begin in het atelier op te ruimen en het werk van het afgelopen jaar uit te stallen. Ondanks het ongeluk toch wel leuke dingen gemaakt.

Voorbeeldje?





Als ondergrond een lapje linnen, de gezichtjes komen uit een lap van Jan Sikkes. De grote strik komt uit een flanellen lap, gebruikt voor de achterkant van een quilt. Is ook eentje van J.S. Die man moest eens weten, hoeveel gekke lappen van hem tot grappige werkstukken hebben geleid. Het lukt me 't best met coupons vol drukfouten of rare begin/eindstukjes. De tekst slaat op een hektische studie periode, die ik toen net afgesloten had.




Geen opmerkingen: