zondag 3 augustus 2008

Genieten van de koelte?

We hebben grootse plannen voor de kamer: er komt een nieuwe boekenkast!

Door dat plan  een nieuwe kast aan te schaffen, gingen we de kamer eens kritisch bekijken.

Resultaat: de ruimte onder de vloer wordt geïsoleerd. De vloer onder eettafel krijgt tegels met dan meteen ook vloerverwarming. En, omdat we dan toch bezig zijn..., de rest van de kamer nieuwe vloerbedekking? We zijn gaan informeren naar mogelijkheden voor de combinatie tegels/vloerbedekking. Wat we voor ogen hadden: een rand van tegels langs de kanten van de kamer met middenin een stuk vloerbedekking blijkt nogal moeilijk te zijn. Helemaal tegelvloer doen? Ik heb mijn bedenkingen: wordt het niet te clean? Mijn man, die jaaaaren tegen houten vloeren/tegels stemde is (voor mij) ineens om.

Dagenlang overleg met als resultaat: vloerverwarming in de hele kamer en overal tegels. De klapper is het nieuwe idee om volgend jaar openslaande deuren te laten zetten. Deze overlegperiode speelde zich vlak voor de bouwvakvakantie af....

Na de vakantie gaat het van start. De kast komt half september, dan moet de vloer klaar zijn.
Daarom zijn we vandaag al druk bezig geweest. Het was er heerlijk weer voor, koel en regenachtig. Heel geschikt om boeken naar de zolder te brengen en alvast een gedeelte van de stellingkast af te breken. Een gedeelte ervan kan ik in mijn "atelier" goed gebruiken. Na flink wat zweetdruppels is alles weer netjes.


Het heeft lang geduurd, voor we een besluit namen over de vervanging van de LUNDIA stelling. Ik ben erg aan het systeem gehecht. Ik kreeg drie staanders en acht planken toen ik uit huis ging. In de jaren daarna heb ik steeds aangebouwd. Heerlijk systeem, een meisje alleen kan zich er prima mee redden. Op zondagmiddag uitgekeken op een opstelling? Zondagavond is alles anders, een eitje! Nu komt er een sjieke greigekleurige kast. De hippietijd is voorbij!

Geen opmerkingen: