maandag 9 juni 2008

avonturen (vervolg)


Hier gaat het dus om: één van de jonge merels zit "veilig" in de klimhortensia. De hele dag zijn de katten binnen gehouden. Toen Kobus tussen de middag eventjes buiten zat, werd er meteen schuttingtaal geroepen. Zelfs vanavond, toen hij een blokje om mocht, kon ik precies horen, waar hij liep. Ik heb geen idee waar jonkie nr. twee is. De hele tuin afgezocht, misschien bij de buren terecht gekomen?

Om op avonturen terug te komen. De vijver, met inhoud, is er ook eentje. Sinds een week zien we de vissen niet meer. Er is wel een reiger gesignaleerd op de schutting. Ik (optimist) denk, dat ze allemaal ondergedoken zijn in het midden van de vijver. Mijn man (pessimist) denkt, dat de hele vijver leeggehaald is door dat "kreng". Door bij de vijver te posten heeft mijn man nu weer een paar gezien. Waaronder een stelletje jonge goudvissen van vorig jaar. Die hebben hun zwarte schutkleurtje nog, waardoor ze het gered hebben. Gelukkig!  Ook de kikker is er nog. Joepie!!! Iedereen kan gelukkig schuilen onder de bladeren van de waterlelie. Vandaag bloeiden er vijf bloemen. Ook de mini waterlelie heeft knoppen. Een enkele keer klimt de kikker op een groot blad. We hebben er ook eentje gehad, die met z'n elleboog aan de rand ging hangen. Koddig gezicht is dat.

Geen opmerkingen: