zaterdag 12 april 2008

Koninginnedag - 2008


Nee, hier mag je geen fietsen plaatsen! Hier staat deze keer Hare Majesteit centraal. Collega A. had al wat boeken bij elkaar gezet in het Internetcafé. Daar kon ik dus boeken tussen uit halen. In de magazijnkast lag een oranje lap en toevallig hing de "hermelijnen mantel" vlak bij. Andere collega had thuis nog een paar bekers en een tegeltje van Koningin Juliana. Zelf heb ik nog een prachtig borduurwerk, gemaakt door mijn moeder. Zal wel een borduurpatroon uit de Margriet zijn. Van wanneer? Eind jaren '60 of begin jaren '70?




Terwijl ik met inrichten bezig was, stond er al een paar keer iemand te kijken. Leuk! Vanmorgen ben ik nog eens gaan kijken en heb ik besloten het grote boek "Drie Vorstinnen" om te ruilen met het boek "70 jaar Beatrix". Dat staat dan veel beter in het zicht. Het moet eigenlijk ook gaan over de Koningin. Als laatste nog wat linten van crépe papier, oranje ballonnen en de slinger met vlaggetjes. Ziet er vrolijk uit.

Het is leuk om de etalages te doen. Ik ben nooit helemaal tevreden, maar zo krijg ik ervaring. Ik ga binnenkort de kast met slingers, lappen etc. maar eens nakijken. Wat ligt er allemaal? Als het ingericht kan worden met het materiaal van een landelijke actie, zoals Boekenweek of Nederland Leest, gaat het gemakkelijk. Alles ligt klaar. Bij de tussendoor etalages komt het op de fantasie aan.

Geen opmerkingen: