zondag 27 april 2008

Georganiseerde lappencollectie

Werkkamer_001

Tjonge, jonge, wat voel ik me georganiseerd! De hele stellingkast is opgeruimd, alle dozen zijn nagekeken en zelfs gelabeld. Ook mijn kleine ladenkastje met alle lintjes kan in de kast staan. Ik merk nu al hoe heerlijk het is om op de doos te kunnen lezen, wat er in zit. De belangrijkste plank is de middelste regel, waar een enkele rij dozen staat. Hierin zitten de bijzonder stoffen: de familie glitter en glim, een doos met organza, byzondere meubelstoffen, geborduurde stoffen. Ook de doos met witte stoffen, een rij lager is apart: allemaal restjes uit en bruidswinkel. Daaronder staat nog een voorraad gekleurde zijde. Bovenin liggen een voorraad exotische lappen met grote motieven, Paapjestoffen en apaprte kinderstoffen.
Links staat een metalen ladenkastje, waarin ik allerlei dingen voor het scapboeken in bewaar. Toen mijn man met pré-pensioen ging, ruimde hij zijn gedeelte van de werkplaats op. Hij heeft allerlei dingen mee naar huis genomen, omdat hij dacht, dat ik ze wel kon gebruiken. Ik heb twee van deze ladenkastjes juichend naar boven gesjouwd. De ene zit vol met plaatjes uit tijdschriften, Deze heeft mooi papier, maar ook veertjes, takjes en blaadjes in z'n binnenste. Wat ik ook nog kreeg: twee materialenkastjes met kleine laadjes. De stickers met de namen van de tv-onderdelen zitten er nog op. Maar... nu zijn ze gevuld met kraaltjes en pailletten.  Ideaal hoor, ik zet nu zo een paar verschillende kralenlaadjes op tafel. Werkt heel prettig.

Geen opmerkingen: